Sea Destiny
Doriți să reacționați la acest mesaj? Creați un cont în câteva clickuri sau conectați-vă pentru a continua.

Sea Destiny

Forum dedicat lui Ionela
 
AcasaPortalCăutareUltimele imaginiÎnregistrareConectare

 

 Razvan Mazilu

In jos 
AutorMesaj
Ianina
Founder
Founder
Ianina


Numarul mesajelor : 240
From : un loc din povesti
Data de inscriere : 08/06/2007

Razvan Mazilu Empty
MesajSubiect: Razvan Mazilu   Razvan Mazilu Icon_minitimeLun 5 Mai 2008 - 15:46

AUTOPORTRET
“Nu disociez omul Razvan Mazilu de artist. Si asta nu e valabil doar in cazul meu, imi permit sa generalizez: in cazul unui artist adevarat, planurile se intrepatrund, nu veti sti cu certitudine cat la suta e firesc pe scena si cat e ‘teatru’ in viata cotidiana. E un frumos paradox”.

“Imi place sa cred ca tot traseul meu de pana acum e o implinire. Spun traseu si nu cariera, nu imi place cuvantul, eu nu fac dans pentru a avea o cariera, il fac pentru placerea mea si a celorlalti”.

“Arta inseamna un surplus de viata si prin ceea ce faci, ca artist, trebuie sa incerci sa aduci un strop de frumusete in plus, pe langa frumusetea care exista deja pe lume”.

“Am mare noroc cu dansul, pentru ca ma ajuta sa nu mai fiu vulnerabil in fata vietii”.

“Cred ca ideea de solo ma caracterizeaza cel mai bine pe scena. Ideea de a exista singur pe scena, intr-o ‘groapa cu lei’, ma incita, ma provoaca la modul total, imi place pentru ca eu pot sa controlez totul”.

“Arta dansului dovedeste ca nu exista zadarnicie, ca totul are sens. Redescopar de fiecare data dansul cand intru in sala de balet si am senzatia duala ca stiu cum sa dansez si ca, de fapt, nu stiu nimic”.

“Chiar si in ziua in care toate par sa imi mearga pe dos, ma consider un om norocos. Pentru ca pot admira, inca odata, asfintitul soarelui. O conditie sine qua non a unui artist vertitabil este aceea de a ramane permanent uimit in fata frumusetilor vietii”.

“Am inceput sa dansez de la varsta de trei ani, iar apoi, in timp, am continuat sa studiez dansul fara sa imi pese de nimic altceva, fara sa ma gandesc vreodata ca as putea sa incerc si o alta profesie. Pentru mine, dansul e chiar o necesitate existentiala”.

“Cateodata gandesc arta ca pe ceva mai luat mai in joaca, mai relaxat. Cred ca gresim daca ne gandim la dansul contemporan doar in termeni gravi, seriosi, cred ca ar trebui sa privim totul mult mai relaxat”.

“Eu am crescut la bloc, intr-un cartier bucurestean, in plin comunism. Am avut o copilarie fericita datorita familiei, dar stim cu totii cat de trista era epoca. Nu credeti ca dandysmul poate deveni un reper pentru un adolescent care tanjeste sa traiasca intr-o alta lume, cu lucruri frumoase, cu intamplari speciale? Cand spun dandysm ma gandesc la armonia dintre fond si forma, dintre spirit si vesmant”.

“Ei, fie, imi recunosc un viciu fara de care nu as putea trai: imi plac dulciurile! Nimic nu se compara cu o bomboana cu visina in ciocolata!”

“Peste zece ani sper sa fiu mai intelept, la fel de tanar in spirit, sa nu ma blazez, sa fiu la fel de curios, sa iubesc viata si dansul la fel de tare, sa evoluez, sa fiu inconjurat doar de oameni interesanti si talentati de la care sa invat mult”.

“E foarte frumos la final de spectacol, la aplauze. De fapt, imi place acea comuniune care se naste intre cei de pe scena si spectatorii din sala, bucuria faptului ca unii au creat iluzia, misterul, iar ceilalti s-au lasat ‘mintiti’ frumos”.



Razvan Mazilu 2vip5p10






PRESA despre Razvan Mazilu

Numele lui Razvan Mazilu se asociaza indeobste cu un regal al dansului. Datele sale coregrafice atat de personale, eleganta, frumusetea miscarii, marea sa expresivitate scenica, tot ceea ce face din el un aristocrat al miscarii in contrast cu aparitiile “chinuite” pe care le cultiva in genere dansatorii români contemporani… Imensul potential de teatralitate al dansatorului si coregrafului, Razvan Mazilu s-a impus de fiecare data.
Okean, 2003

Invitarea acestui formidabil dansator a fost extrem de benefica pentru Seara de balet a Operei Nationale: in rolul Bernardei Alba, Razvan Mazilu egaleaza (lucru pe care il creadeam imposibil) pe Luc Bouy (senzationalul interpret al lui Mats Ek), iar intruchipandu-l pe Bottom intregeste cu haz cealalta fata a teatrului.
Melos, 2003

Sub titlul Bolero. Regele pierdut, conceptia coregrafica il aduce pe Razvan Mazilu in fata publicului salutand ceremonios ca un rege adevarat, zambind “supusilor” imaginari, imbracat intr-un elegant costum de epoca (…) mimica si intreaga miscare conferita trupului sunt de o plasticitate impresionanta…
Curentul, 2002

Razvan Mazilu – exceptional in Cantec amar, in care a demonstrat cum poate fi tratat elementul folcloric românesc departe de schemele idiliste.
România Literara, 2002

Razvan Mazilu danseaza si gandeste in acelasi timp, fara ca reflectia sa-i stanjeneasca pasii, sau ca elanul corporal sa-i tulbure meditatia. Gala extraordinara de balet in regia lui Mazilu arata ca dansul bine integrat inr-un demers cultural de calitate poate deveni “una cosa mentale”.
Dilema, 2001

Controlul atent al mimicii si inteligenta motorie il fac expresiv chiar atunci cand nu danseaza. Se poate spune, si imi masor cuvintele, ca ipostaza lui Julien Sorel propusa de Razvan Mazilu in zona dansului este comparabila cu aceea pe care Gerard Philippe a oferit-o odinioara lumii filmului.
Dilema, 2001

Un dandy al zilelor noastre, in sensul cel mai pur al cuvantului…
Cosmopolitan, 2001

Cel mai bun, cel mai spectaculos dansator de dans contemporan din România. Tanar, a muscat din glorie.
Privirea, 2001

O stea a baletului românesc, Razvan Mazilu se transfera, cu dansul lui cu tot, in gradina spinoasa a regiei de teatru. Si o face cu succes desavarsit.
National, 2001

Talentul exceptional al lui Razvan Mazilu, aici in ipostaza de dansator, artist complex, care adauga rolului subtilitatii teatrale, face din Julien Sorel un personaj memorabil.
Formula As, 2000

Gandita in raport cu personalitatea extrem de interesanta a balerinului Razvan Mazilu, coregrafia destinata personajului central, Julien Sorel, se desfasoara pe coordonatele specifice limbajului contemporan. Pentru ca Razvan Mazilu este cu siguranta, unul dintre cei mai reprezentativi dansatori români ai sfarsitului de mileniu, talentul sau fiind dublat de capacitatea de investigare si consultare a personajelor…
Muzica, 2000

Razvan Mazilu, acest “copil teribil” al dansului contemporan…
Evenimentul zilei, 2000

In Razvan Mazilu, coregraful a gasit un excelent dansator si un convingator talent teatral cu o tehnica sigura.
El umple scena cu prezenta sa plina de forta timp de 65 de minute fara sa sacrifice o clipa tensiunea
Ballet Tanz Actuell, 1999

Cu Jocul de-a Shakespeare Razvan Mazilu dovedeste – ca si cum mai era nevoie – ca este, poate, talentul cel mai complex afirmat in zona artelor spectacolului.
Teatrul Azi, 1998

Spectacolul Jocul de-a Shakespeare se constituie
intr-un moment de exceptie al coregrafiei contemporane, prin forta marelui talent Razvan Mazilu. Calitatile speciale de mim i-ar putea permite abordarea cu brio a oricarei partituri de teatru, intrucat poseda capacitatea de evocare a unui pasaj emotional. Este, cu alte cuvinte, si o forta dramatica de exceptie.
România literara, 1998

Mazilu uneste dansul in libertate cu gestul pur teatral. Devine pe rand strigat de cucerire, durere muta, pofta de viata si ras homeric, cautare patetica si violenta, acceptare smerita si iluminata.
Privirea, 1998

Fara nici un dubiu, Jocul de-a Shakespeare al tanarului balerin Razvan Mazilu este o victorie in fata zadarniciei.
National, 1998

Razvan Mazilu este o prezenta fascinanta: prin tinerete si eleganta, prin expresivitatea tinutelor statuare in care tors, maini, chip se modeleaza intr-o misterioasa floare carnala.
Curierul National, 1998

Dansul lui Razvan Mazilu genereaza o stare de gratie, emanand aura veritabilului har artistic.
România literara, 1998

Plutind parca prin vazduh, Razvan Mazilu a oferit un spectacol rascolitor, patetic, savuros, palpitant.
Formula As, 1997

Razvan Mazilu – un fenomen al lumii teatrale si coregrafice din România… reprezinta noua imagine a balerinului la sfarsit de secol XX.
Curentul, 1997

Daca dansul mai are un viitor in România, urmarirea carierei lui Razvan Mazilu va fi un barometru exact.
Dilema, 1997

Un real talent creator, dublat de o personalitate puternica, deja conturata si o viziune complexa a spectacolului coregrafic, fac ca Razvan Mazilu sa fie un nume de la care asteptam mult in viitor.
Cotidianul, 1994

Alaturi de coregrafii consacrati, s-a relevat spectaculos un tanar de 19 ani, Razvan Mazilu.
România literara, 1993

“Marea bomba” a Festivalului Eurodans a fost lansarea in debut oficial a studentului Razvan Mazilu de la Academia de Teatru si Film.
Forum Cultural, 1993




Razvan Mazilu 27ybiuh





PREMII, DISTINCTII

- Premiul Special UNITER pentru Coregrafie, 2007

- Ordinul Meritul Cultural in grad de cavaler, acordat de Presedintele României, Ion Iliescu, 2004

- Diploma de onoare la Festivalul International One-Man-Show, Moscova, Rusia, 1999

- Premiul pentru plastica expresiei corporale acordat de Asociatia Internationala a Criticilor de Teatru AICT, sectia româna, 1998

- Premiul de interpretare al Operei Nationale din Paris, Concursul International de Balet, Paris, Franta, 1996

- Premiul pentru investigarea unor noi modalitati de expresie artistica, Festivalul International “Eurodans”, Iasi, România, 1996

- Premiul pentru debut coregrafic de exceptie acordat de Uniunea Interpretilor, Coregrafilor si Criticilor muzicali din România, 1994

- Premiul I, Concursul national “Mihail Jora”, Sectiunea Creatie coregrafica, Bucuresti, 1993

- Premiul special al juriului pentru debut coregrafic, Festivalul International “Eurodans”, Iasi, România, 1993.



Razvan Mazilu 5ari42






Razvan Mazilu Abpa9g
Sus In jos
 
Razvan Mazilu
Sus 
Pagina 1 din 1

Permisiunile acestui forum:Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum
Sea Destiny :: Stars :: Succese si realizari-
Mergi direct la: